BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜNÜN AMACI
Hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI PROGRAM PROFİLİ
Programın amacı, istihdam sahası giderek artan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıdır. Değişen günümüz koşularında, müşteri odaklı hizmet politikalarının yaygınlaşması, Çağrı Merkezi Hizmetleri sektörünün ön plana çıkmasına yol açmaktadır. Değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön lisans Programı, Büro Hizmetleri ve Yönetici Hizmetleri Bölümü kapsamında açılan iki yıllık bir programdır. Program, 2018-2019 Eğitim Dönemi’nde Doğanşehir Vahap Küçük Meslek Yüksek Okulu bünyesinde, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü altında açılmıştır.
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMININ AMACI
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı’nın temel amacı, çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetimine vakıf, etkin iletişim kuran ve müşteri bağlılığı sağlayan insan kaynağı yetiştirmektir.
Ülkemizde çağrı merkezi sektörünün gelişimiyle beraber nitelikli eleman ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle sektöre ilgi duyan ve bu alanda eğitim alarak mesleki anlamda uzmanlaşmak isteyenlere örgün ve uygulamalı eğitim yoluyla sektörde istihdam edilme imkanları sağlanması amaçlanmaktadır.
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMININ İSTİHDAM OLANAKLARI
Çağrı Merkezi programından mezun olan öğrenciler, çağrı merkezi kurumlarında, müşteri hizmetleri departmanlarında ve iletişim sektöründe iş imkânları bulacaktır.
ÜST DERECE PROGRAMLARA GEÇİŞ
Kurumun ilgili mevzuatı doğrultusunda dikey geçiş yapılabilir. Dikey Geçiş yapılabilecek bölümler; -Halkla İlişkiler -Halkla İlişkiler ve Reklamcılık -Halkla İlişkiler ve Tanıtım -İletişim -İletişim Sanatları -İletişim Bilimleri -İnsan Kaynakları Yönetimi -İşletme -İşletme Bilgi Yönetimi -Lojistik Yönetimi -Medya ve İletişim -Medya ve İletişim Sistemleri -Reklamcılık ve Halkla İlişkiler -Yeni Medya -Yönetim Bilişim Sistemleri Öğrenciler ayrıca Akademik öğretimin ilgili bölümlerine sınavsız dikey geçiş yapabilmektedir.
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMININ PROGRAM ÇIKTILARI
ÇAĞRI MERKEZİ PROGRAMININ ÖĞRENİM ÇIKTILARI
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMININ ÖĞRENİM ÇIKTILARI İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
P.Ç-1 | P.Ç-2 | P.Ç-3 | P.Ç-4 | P.Ç-5 | P.Ç-6 | P.Ç-7 | P.Ç-8 | P.Ç-9 | |
Ö.Ç-1 | X | ||||||||
Ö.Ç-2 | X | ||||||||
Ö.Ç-3 | X | ||||||||
Ö.Ç-4 | X | ||||||||
Ö.Ç-5 | X | ||||||||
Ö.Ç-6 | X | ||||||||
Ö.Ç-7 | X | ||||||||
Ö.Ç-8 | X | ||||||||
Ö.Ç-9 | X | ||||||||
Ö.Ç-10 | X | ||||||||
Ö.Ç-11 | X | ||||||||
Ö.Ç-12 | X | ||||||||
Ö.Ç-13 | X | ||||||||
Ö.Ç-14 | X | ||||||||
Ö.Ç-15 | X |
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI DERS DAĞILIM ÇİZELGESİ
1.SINIF GÜZ YARIYILI |
|||||||
D.KOD | DERS ADI | T | U | KREDİ | D.SAATİ | Z/S | AKTS |
TA.193 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ I | 2 | 0 | 2 | 2 | Z | 2 |
TÜ.191 | TÜRK DİLİ I | 2 | 0 | 2 | 2 | Z | 2 |
İN.197 | YABANCI DİL I | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.101 | TEMEL HUKUK | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.103 | SOSYAL PSİKOLOJİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.105 | BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ-I | 2 | 1 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.107 | GENEL İŞLETME | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.109 | İLETİŞİM | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.111 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
TOPLAM | 24 | 1 | 25 | 25 | 30 |
1. SINIF BAHAR YARIYILI |
|||||||
D.KOD | DERS ADI | T | U | KREDİ | D. SAATİ | Z/M/S | AKTS |
TÜ.192 | TÜRK DİLİ II | 2 | 0 | 2 | 2 | Z | 2 |
TA.194 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ II | 2 | 0 | 2 | 2 | Z | 2 |
İN.198 | YABANCI DİL II | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.102 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.106 | BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ-II | 2 | 1 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.108 | GENEL MATEMATİK | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.112 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
Sosyal Seçmeli(*) | 3* | ||||||
ÇM.110 | KLAVYE TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
ÇM.114 | SUNUM VE TOPLANTI TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
Mesleki Seçmeli(**) | 4** | ||||||
ÇM.104 | PAZARLAMA İLKELERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
ÇM.116 | BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
TOPLAM | 24 | 1 | 25 | 25 | 30 |
2. SINIF GÜZ YARIYILI |
|||||||
D.KOD | DERS ADI | T | U | KREDİ | D.SAATİ | Z/S | AKTS |
ÇM.201 | ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-I | 4 | 0 | 4 | 4 | Z | 6 |
ÇM.203 | HALKLA İLİŞKİLER | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.205 | KİŞİSEL SATIŞ TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.207 | TELEFONLA İLETİŞİM BECERİSİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.213 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.211 | MESLEKİ YABANCI DİL | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
Sosyal Seçmeli(*) | 3* | ||||||
ÇM.215 | GİRİŞİMCİLİK | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
ÇM.217 | STRATEJİK YÖNETİM VE LİDERLİK | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
Mesleki Seçmeli Dersler(**) | 4* | ||||||
ÇM.209 | PERFORMANS YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
ÇM.219 | TAKIM YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
TOPLAM | 25 | 0 | 25 | 25 | 30 |
2. SINIF BAHAR YARIYILI |
|||||||
D.KOD | DERS ADI | T | U | K | D.SAATİ | Z/M/S | AKTS |
ÇM.202 | ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-II | 4 | 0 | 4 | 4 | Z | 6 |
ÇM.204 | KRİZ VE STRES YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.206 | İKNA VE İKNA PSİKOLOJİSİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 4 |
ÇM.208 | ÇAĞRI MERKEZLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.210 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
ÇM.216 | ÇAĞRI MERKEZİ SEKTÖR İLİŞKİLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | Z | 3 |
Sosyal Seçmeli(*) | 3* | ||||||
ÇM.214 | İLK YARDIM | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
ÇM.212 | MEDYA OKUR YAZARLIĞI | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
ÇM.218 | İŞARET DİLİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 3 |
Mesleki Seçmeli Dersler(**) | 4** | ||||||
ÇM.220 | ŞİKAYET YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
ÇM.222 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | S | 4 |
TOPLAM | 30 | ||||||
ÇM.224 | STAJ | 0 | 0 | 0 | 0 | Z | 8 |
* Bu derslerden bir ders seçilmek zorundadır.
** Bu derslerden bir ders seçilmek zorundadır.
DERS İÇERİKLERİ
BİRİNCİ YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TEMEL HUKUK | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Hukukun temel kavramları, Hukuk sistemi, Hakkın tanımı ve türleri, Hakkın yönetimi, Kişilik kavramı, Tüzel kişilik, Aile hukuku, Eşya hukuku, Borçlar hukuku, Sözleşmeler, Çeşitli hükümler, Hak arama süreci. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
SOSYAL PSİKOLOJİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlar, Toplum içindeki bireylerin davranışı; sosyal çevrede duyguların, düşüncelerinin ve davranışlarının şekillenmesi ve başkalarının varlığıyla değişimi. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ-I | 2 | 1 | 3 | 4 | |
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayar teknolojilerinin gelişimi, donanım birimleri, donanım birimlerinin yaptıkları görevler, donanım birimlerinin özellikleri, veri, veri dönüşümleri, sayı sistemleri, internet teknolojileri, iş hayatında teknoloji, teknoloji çağının problemleri. | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
GENEL İŞLETME | 3 | 0 | 3 | 4 | |
İş fikri geliştirme süreci yatırım yatırım yapılabilirlik çalışmalarını yürütmek işletme-çevre ilişkileri talep tahminleme işletmenin kuruluş yeri hukuksal yapılara göre işletmeler hukuksal yapılara göre işletmeler kapasite maliyet gelir ve gider kavramı gelir ve gider kavramı iş yeri düzeni ve üretim planlaması işyeri düzeni ve üretim planlaması işletme kurulum işlemleri işletme kurulum işlemleri işyeri açılışı işyeri açılışı. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İLETİŞİM | 3 | 0 | 3 | 4 | |
İletişimde temel kavramlar, iletişim düzeyleri, iletişim türleri, iletişim ve algılama, iletişim modelleri, kendini tanıma, savunucu iletişim, işitme ve dinleme, sürtüşme ve çatışmalar, iletişim teknolojileri, kitle iletişim araçları, iletişim ve toplum, kişiler arası iletişim, ailede iletişim. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri, Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TÜRK DİLİ I | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Dilin, insan aklının ürünü olduğunu kavrayabilme, Türk dilinin yapısal özelliklerini ve zenginliğini kavrayabilme, yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını kavrayabilme, araştırma, okuma ve bilgilenme kabiliyetlerini geliştirebilme. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ATATÜRK İLKELERİ İNKILAP TARİHİ I | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı İmparatorluğunun yıkılısını ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış; Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karsısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkısı, milli mücadele için ilk adım, kongreler yolu ile teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin İstiklal Savası’nın yönetimini ele alması, Sakarya Zaferine kadar milli mücadele, Sakarya Savası ve Büyük Taarruz, Mudanya’dan Lozan’a, eğitim ve kültür alanında, milli mücadele, sosyal ve iktisadi alanda milli mücadele. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
YABANCI DİL I | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Belirteçler; ön hal edatlar: yer, zaman, hareket; tekil ve çoğul isimler, sayılabilir ve sayılamayan isimler, zamanlar, geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman yapıları, kipler, will, should, should not, must, must not, can, karşılaştırmalı yapılar, adıllar, kişi adılları, iyelik adılları, sıfatlar, olumlu cümle, olumsuz cümle ve soru cümleleri, bağlaçlar. |
İKİNCİ YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Diksiyon Sanatının Önemi ve Ses, Dil ve Ses, Ses Olayı, Durak, Ton, Ses Bükümü, Kelime ve Söz Noktaları, Kelimenin Elemanları, Ulama, Söyleniş, Boğumlama, Yazı ve Söylenişteki farklılıklar. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
PAZARLAMA İLKELER | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İşletmenin fonksiyonlarından biri olan pazarlamanın bilimsel tanımı yapılarak işletme yönetimindeki yeri ve önemi, pazarlama kavramı, pazarlama karması elemanları, tüketici ve tüketiciye ulaşma yolları, pazarlama planlaması. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
GENEL MATEMATİK | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Sayı sistemleri ondalık sayılar, köklü sayılar. Üslü sayılar ve işlemler. Köklü sayılar ve işlemler. Cebirsel ve aritmetik sistemler. Fonksiyonlar ve özellikleri yapılan işlemler. Fonksiyonların grafikleri ve grafiklerin okunması. İkinci dereceden denklemler ve çözümleri. İkinci dereceden denklemlerin grafikleri. Trigonometri. Trigonometrik denklemlerin çözümü. Kompleks sayılar kuvvet ve köklerinin hesaplanması. Logaritma. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ-II | 2 | 1 | 3 | 4 | |
Temel Bilgisayar Donanımına ait Hataları Bulmak, Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya Türlerini Tanıtma ve İncelemek, Özel Uygulama Yazılımlarını İncelemek, Bilişim Hukuku ve Etiği Konularında Bilgi Sahibi Olmak, E-Öğrenme Yazılım ve Programlarını İncelemek, E-Devlet Uygulamalarını İncelemek, Bilgisayar ve Ağ Güvenliği Hakkında Bilgi Edinmek, Bilişimde Stratejik Teknolojiler Hakkında Bilgi Sahibi Olmak. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
KLAVYE TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Kelime işlem programı işlemleri; kelime işlemci belgede metni biçimlendirmek; klavye tuşlarının fonksiyonları; oturuş ve duruşu ayarlama; harf tuşlarını kullanma; noktalama işaretleri ve sayı tuşları; metin yazma; hız uygulamaları; yabancı dilde yazı yazmak; el yazısı ve düzeltilmiş yazılar; farklı bilgisayar yazılımlarını kullanmak; farklı yazılımlar ile çalışmak. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Müşteri İlişkileri Yönetimi günümüz rekabet koşullarında önemini ortaya koyan bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. MİY uygulamalarının işletmeleri için öneminin vurgulandığı bu derste öğrenciler işletme-müşteri arasındaki ilişkilerin nasıl düzenleneceği konusunda bilgi alacaklardır. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
YABANCI DİL II | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Zamanlar, şimdiki zaman, geniş zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman yapıları, kipler, might, could, can, must, may; zarflar, yer, yön, amaç, hal zarfları; sıfatlar, sıfatların sırası, karşılaştırma, üstünlük belirten yapılar; edilgen yapı, şimdiki, geniş, geçmiş, gelecek zamanda edilgen yapı, şart cümlecikleri, sıfat tümceleri, aktarım cümleleri, fiil yapıları, to, -ıng, isim cümlecikleri, zarf cümlecikleri, karşılaştırmalı yapılar. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TÜRK DİLİ II | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Günlük hayattaki yazılı anlatım türleri konusunu tanıyabilme, noktalamanın yazılı anlatımdaki önemini kavrayabilme, doğru anlatımın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrayabilme, araştırma, okuma ve bilgilenme kabiliyetlerini uygulayabilme. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ATATÜRK İLKELERİ İNKILAP TARİHİ II | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Kurtuluş mücadelesi, Sakarya savası, Büyük taarruz, Mudanya’dan Lozan’a Cumhuriyetçilik ve Halifelik, takriri sükûn dönemi ve demokrasi, milliyetçilik, laiklik ilkesi, Türkiye’nin gündemi. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
SUNUM VE TOPLANTI TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Belli bir konuda bilgiye ulaşıp derleyerek anlatım amacına uygun bir sunum hazırlama ve toplantı organize ederek etkin bir şekilde topluluk önünde sunma becerisini geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Toplantı kavramını tanımlayabilmek, Toplantı türlerini ve özelliklerini açıklayabilmek, Toplantı yönetim sürecini açıklayabilmek, Toplantı asistanlarının toplantılardaki görev ve sorumluluklarını açıklayabilmek, Etkili bir sunuşun bileşenlerini anlatabilmek, Sunuş içeriğinin ve görsellerin düzenlenme ilkelerini açıklayabilmek. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ |
3 | 0 | 3 | 4 | |
Bilgi, bilgi gereksinimi, bilgi ve belge yönetimi kavramları, türleri ve özellikleriyle bilgi kaynakları, bilgi merkezleri türleri (kütüphane, arşiv, dokümantasyon merkezleri) ve dünyada-Türkiye’de ortaya çıkışı ve gelişimleri, bilgi hizmetleri, bilginin düzenlenmesinde sistemler, bilgi erişimin temel ilkeleri, sistem analizi kavramı, bilgi merkezlerinde yönetim, yazı, yayıncılık ve basımcılık tarihi, bilgi merkezi-toplum ilişkileri. |
ÜÇÜNCÜ YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
KİŞİSEL SATIŞ TEKNİKLERİ (3 0 3 3)
Satış Nedir?, Satış Kanalları Nelerdir?, Satış Yaklaşımları, Telesatış, Telesatışçı Kimdir?, Telesatışçının Özellikleri, Telesatışçının Görevleri, Satış Sürecinin Etkin Yönetimi, Telesatış Süreçleri, Çağrı Merkezlerinde Satış Sürecinde “Script Kullanımı, Çağrı Merkezlerinde Bankacılık, Finansman ve Sigortacılık Hizmetlerinin Satışı, Çağrı Merkezlerinde Telekomünikasyon ve Bilgi Teknolojileri Hizmetlerinin Satışı, Çağrı Merkezlerinde müşterinin özelliklerine satış teknikleri yönetimi. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
HALKLA İLİŞKİLER | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İnsan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme, kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler. | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-I | 4 | 0 | 4 | 6 | |
Çağrı merkezi kavramı ve gelişimi, çağrı merkezi terimleri, çağrı merkezi hizmetleri, çağrı merkezlerinde planlama, çağrı merkezlerinde insan kaynakları yönetimi, çağrı merkezlerinde süreç yönetimi, çağrı merkezlerinde ekip yönetimi. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TELEFONLA İLETİŞİM BECERİSİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Çağrı Merkezlerinde Müşterilere hizmet sunan birimler, Telefon Bankacılığı, Müşteri Yardım Hattı, Teknik Destek, Operasyon gibi Hizmet Birimleri için uygulanabilecek teknikler paylaşmak ve telefon görüşmelerinin en etkin şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Telefonla iletişimin sektörel önemi, Telefon konuşmalarının genel kuralları Telefon iletişiminde süreçler, Hazırlık, Açılış, Konuşma süreci, Talep karşılama, Hizmeti sunma, Sorun çözme, Kapanış, Aksiyon planı hazırlama |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
PERFORMANS YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Performans kavramı, performansın boyutları, Etkenlik, etkililik, verimlilik, esneklik, kalite, yenilik, ekonomiklik, kârlılık kavramları ve hesaplamaları, Örgütsel performans yönetimi ve örgütsel performans ölçümü, Dengeli puan kartı yöntemi, Dengeli puan kartı yöntemine ilişkin uygulama örnekleri, Mükemmellik modeli, Mükemmellik modeline ilişkin uygulama örnekleri, Performans Prizması, Performans prizması modeline ilişkin uygulama örnekleri. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
MESLEKİ YABANCI DİL | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Temel teknik terimler, sözlük ve dökümanlar, Yabancı dilde isim cümlecikleri, Yabancı dilde sıfat cümlecikleri, Yabancı dilde zarf cümlecikleri, Teknik dökümanlardaki isim, sıfat ve zarf cümleciklerinin belirlenmesine ilişkin örnekler, Mesleki yabancı dilde teknik rapor ve proje hazırlama, Mesleki yabancı dilde sözlü iletişim, Mesleki yabancı dilde yazılı iletişim, Mesleki yabancı dilde iş başvurusu. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İnsan Kaynakları Yönetiminin tanımı, kapsamı, organizasyon yapısı içindeki yeri ve önemi, personel yönetimi, insan kaynakları yönetiminin temelini oluşturan işlevler; iş analizleri ve iş dizaynı, insan kaynakları planlaması, insan kaynakları temin süreci, performans değerlendirme sistemi, ücret kavramı; ücret sistemleri, iş değerleme, iş güvenliği ve işgören sağlığı, yöneticinin özellikleri; çalışma ilkeleri, kurum kültürü ve insan kaynaklarındaki yeni oluşumlar. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
GİRİŞİMCİLİK | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslararası bağlamı ve girişimcilik ahlakı. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
STRATEJİK YÖNETİM VE LİDERLİK | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Liderlik tanımını oluşturan klasik yaklaşımların yanında, dönüşümcü liderlik ve değere dayalı liderlik gibi güncel yaklaşımlarla liderliği tanıtmak ve etkin liderlik uygulamalarının duruma, kurumlara ve elbette ki farklı kültüre göre nasıl yeniden yapılandığını ve başarılı sonuçlarını öğrencilere aktarmak. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TAKIM YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Bu dersin amacı, İş hayatında kişisel ve kurumsal hedeflere ulaşmak için gerekli liderlik ve ekip yönetimi becerilerinin kazanılmasını, en gelişmiş yönetim stratejilerinin kullanılmasını ve liderliğin özünün kavranmasını sağlamaktır. Takım nedir? Çağrı Merkezlerinde hiyerarşik düzen nasıldır? Takım Yönetimi ilkeleri nelerdir? |
DÖRDÜNCÜ YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
KRİZ VE STRES YÖNETİM | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Stresin tanımları, türleri, bedensel ve davranışsal sonuçları, stres-kişilik ilişkisi, stres-iş yaşam kalitesi ilişkisi, stresle başa çıkmada bedensel, zihinsel ve davranışçı yaklaşımlar, zaman yönetimi |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ÇAĞRI MERKEZLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Çağrı Merkezlerine Genel Bakış, Çağrı Merkezinde Performans Yönetimi, Temel Çağrı Merkezi Kavramları, Çağrı Metrik Kavramlar ve Hesaplamaları, Çağrı Merkezinde Tahmin ve Planlama, Çağrı Merkezinde Gerçek Zamanlı Yönetim, Çağrı Merkezinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Çağrı Merkezinde Eğitim ve Sürekli Gelişim Yönetimi, Çağrı Merkezinde Kalite Yönetimi, Çağrı Merkezinde Teknoloji ve Sistemler, Çağrı Merkezinde Lokasyon, Yer ve Altyapı, Çağrı Merkezinde Süreç Yönetimi, Çağrı Merkezinde Değişim Yönetimi, Çağrı Merkezinde Maliyet ve Gelir |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-II | 4 | 0 | 4 | 6 | |
Çağrı merkezi teknolojileri, çağrı merkezlerinde teknoloji yönetimi, çağrı merkezlerinde kalite yönetimi, çağrı merkezlerinde bilgi yönetimi ve karar alma. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İş sözleşmesi düzenlemek, İş sözleşmesinden doğan borçları yerine getirmek, İş ilişkisini sonlandırmak, Sendikayla ilgili işlemleri yürütmek, 4/1-a belgeleri düzenlemek, 4/1-b belgeleri düzenlemek, 4/1-c belgeleri düzenlemek. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ÇAĞRI MERKEZİ SEKTÖR İLİŞKİLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Motivasyon tanım ve kuramları, personel seçimi ve iş tanımları gereklilikleri, personel seçiminde yöntemler, örgütsel iletişim, örgüt iklimi ve kültürü, iş etiği. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
MEDYA OKUR YAZARLIĞI | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İKNA VE İKNA PSİKOLOJİSİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
İkna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İLK YARDIM | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İlk yardımın tanımını, amaçlarını ve önemini, ilk yardım gerektiren durumları, ilk yardımın temel ilkelerini, ilk yardımcının özelliklerini, sağlıkla ilgili verileri ve ilk yardım hizmetlerinde kullanmalarını, ilk yardım müdahalesi ile birlikte meslek etiği ve ahlâk esaslarını kavramalarını, bütün ilk yardım uygulamalarında objektif davranma alışkanlığı kazandırmaktır. İlk yardımın önemi ve hedefleri, Kazazede kurtarılma ve taşıma, Kazazede değerlendirme ve triyaj, Temel yaşam desteğinin sağlanması, Kanamalar ve şokta ilk yardım, Yaralarda ilk yardım, Travmalarda ilkyardım, Kas ve iskelet sistemi yaralanmalarında ilk yardım, Sokma ve ısırıklarda ilk yardım, Zehirlenmelerde ilk yardım, Yanıklar ve donmada ilk yardım, İlk yardım gerektiren tıbbi durumlar, ilk yardım ile ilgili kurumlar, doğal afetlerde ilk yardım |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
İŞARET DİLİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Kalite ve Kalite Yönetiminin Tarihi Gelişim Süreci, Toplam Kalite Yönetiminin Temel Kavramları ve Yaklaşımları, Toplam Kalite Yönetiminin Araç ve Teknikleri, Kalite Standartları, Toplam Kalite Yönetiminin Türkiye Uygulaması. |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
ŞİKAYET YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Tüketici davranış Modeli, Tüketici psikolojik, sosyolojik, sosyal psikolojik etkileri, Tüketiciyi etkileyen diğer faktörler, Tüketici Satın alma karar süreci ve Satın alma sonrası davranışları, Müşteri ilişkiler Yönetimi, Şikayet türleri ve Yönetimi, Uygulamalı İletişim Teknikleri ve şikayet Yönetimini Değerlendirme |
|||||
DERS KODU | DERS ADI | T | U | KREDİ | AKTS |
STAJ | 0 | 0 | 0 | 8 | |
Öğrencinin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. Öğrencilerin; iş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajları, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. |